Wednesday, August 6

Kosong Sudah Tempat Itu


Entri ini saya dedikasikan khusus untuk  teman sebilik merangkap sahabat baik saya Puan Norulhuda Awang yang kini telah berpindah ke KPM Indera Mahkota.

Ahli bilik kami ada 6 orang. Memang kami rapat kerana telah lebih 5 tahun duduk bersama. Masing-masing kenal suami dan anak-anak teman sebilik, malah ahli keluarga mereka yang lain juga. Semasa mendapat perkhabaran tentang perpindahan beliau masing-masing sudah terasa bibit-bibit kesedihan itu. Namun syukurlah kerana kami sudah mengetahuinya lebih awal maka emosi dan minda kami lebih bersedia menghadapi situasi di mana beliau tidak akan bersama kami lagi. Sebenarnya, sejak dua tahun yang lepas kami seakan sudah 'dilatih' dengan ketiadaan Huda. Hal ini kerana pada setiap Jumaat dan Sabtu beliau akan ke Kuala Lumpur bagi mengikuti kelas sarjananya di sana. Sungguh Allah adalah sebaik-baik perancang.    
Gambar ni kurang korumnya sebab seorang ahli bilik bercuti.
Saya paling rapat dengan Huda kerana kami berjiran, ruang kerja kami betul-betul bersebelahan. Kami sering berkongsi rasa dan buah fikiran. Beliau antara sahabat yang selalu menjadi sumber motivasi dan memberi inspirasi. Syukur kepada Allah kerana mengurniakan saya sahabat-sahabat dan rakan-rakan yang baik seperti beliau. Moga Allah sentiasa merahmatimu wahai sahabat. Jadilah lebih hebat dan bahagia di tempat kerja baru dan kenangkan kami dalam doamu!


4 comments:

Unknown said...

Sedih la baca post ni... 😂😂😂😂😢😢

Anonymous said...

hihihi huda....miss u (yah)

kacang ayed said...

Insyaallah kite jumpa lagi di lain masa

Siti Nor Haliza Osman said...

Huda hebat....chaiyok