Wednesday, March 17

Rehlah Keluarga Humaira'

Sudah berminggu-minggu tidak menitiskan tinta di sini. Terasa rindu sekali hendak mencatat sesuatu tetapi ada saja halangan. Ada blog sendiri suatu perkara, hendak memastikan ia sentiasa dikemaskini suatu perkara lain pula..

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Riang sekali ahli-ahli keluarga Humaira' apabila kami tiba di kawasan rekreasi Gunung Lang pagi hujung minggu lalu. Manakan tidak, suasana di kawasan itu begitu privasi. Hijau, tenang, pemandangan yang indah dan yang penting tiada orang yang melihat ketika mereka bermain alat-alat permainan kanak-kanak di taman itu:). Kesemua kami adalah pertama kali sampai ke kawasan rekreasi itu dan ternyata kunjungan kami tidak menghampakan. Kawasan rekreasi ini terletak di Jalan Kuala Kangsar, Ipoh. Untuk ke seberang tasik, pengunjung perlu menaiki bot dengan tambang RM3 sahaja. 
Rehlah yang telah dirancang 2 minggu lebih awal ini bertujuan mengeratkan lagi hubungan antara ahli-ahli keluarga Humaira'. Kita tidak akan kenal peribadi sebenar sahabat kita selagi kita belum makan, bermalam dan berjaulah bersama-sama. Jadi, aktiviti rehlah ini adalah sebagai salah satu cara berta'aruf.

Selepas menikmati sandwich 'air tangan' Jannah dan Fatin serta mihun goreng Fasha, masing-masing mengambil kesempatan bersiar-siar melihat keindahan flora dan fauna di Gunung Lang. Burung unta, sang kancil dan arnab antara haiwan yang dipelihara di situ selain daripada monyet-monyet liar dan anjing kurus yang kelaparan. Ketika sang mentari hampir tertegak di atas kepala, tetamu merangkap penyampai tazkirah jemputan yang ditunggu-tunggu pun tiba. Alhamdulillah, keluarga Humaira' pulang dari Gunung Lang tengahari itu selepas menjalani rekreasi fizikal dan spiritual.    


 
Santai namun tekun mendengar tazkirah daripada Makcik Yatty.



 
Lapan daripada sembilan ahli keluarga Humaira'.
Zur, Fara, Fasha, Jannah, Shara, Fatin, Aimuni, Huda dan Nazirah yang sedang berjuang menghadapi dugaan  Hodgkin lymphoma.
InsyaAllah kalian sentiasa berada di dalam hati dan doa saya.



No comments: