Wednesday, February 11

Sepetang di Teluk Senangin

"Cepat baba! Tinggi lagi..terbanglah tinggi lagi!" Anfaal menjerit-jerit riang bila melihat layang-layang Doraemon berharga RM sepuluh itu terbang naik ditiup angin. Hanan kurang menunjukkan minat. Dia mengantuk kerana tidak cukup tidur siang. Hendak menjejakkan kaki di pasir pun dia tidak mahu. Akhirnya Hanan tertidur di dalam pangkuan saya.

Baba juga bawa pancing bersama. Kemudian kami mencari 'port' yang agak terpencil untuk mencuba-cuba nasib tetapi seekor pun tidak mengena. Umpannya ialah kulit dan sisa ayam goreng yang kami makan tadi. Memang nampak macam main-main sahaja, sekadar hendak tunjuk kepada Anfaal itulah memancing namanya.
Subhanallah..cantik pemandangan di Teluk Senangin namun seperti biasa ada sahaja sampah menyemakkan pandangan. Sayang sekali manusia selalu sahaja tidak bersyukur atas nikmat alam kurniaan Yang Maha Esa ini.



"..Berbuat baiklah (kepada orang lain) sebagaimana Allah telah berbuat baik kepada kamu, dan janganlah kamu berbuat kerosakan di (muka) bumi. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang berbuat kerosakan.” (Surah Al Qasas 28:77)

No comments: