Sunday, August 30

Doa Buat Seorang Murabbi Sempena Ramadhan

"Entah, abi terasa nak sangat jumpa anak-anak malam ni..keadaan abi sekarang dah kurang sihat. Doktor tak kasi minum air, tapi tekak abi terasa sangat haus. abi tak panggil semua untuk sedihkan anak-anak, tapi abi nak sampaikan pesanan. jantung abi dah tak kuat, mungkin abi tak pergi dalam masa terdekat ni, tapi kita kena bersedia" Bait-bait ayat yang sangat mengharukan ini saya petik daripada catatan anakanda kepada Dr Hafidzi Mohd Noor iaitu Mohd Qayyim pada beberapa minggu yang lalu.

Utusan doa buat Dr Hafidzi sekeluarga sempena Ramadhan yang penuh berkat dan rahmat. Semoga keadaan kesihatan Dr Hafidzi akan bertambah baik dan keluarga ini terus diberi
kekuatan olehNya dalam menghadapi ujian yang juga daripadaNya. Dr Hafidzi dan isteri beliau Kak Zuraidah sangat dekat di hati kami. Pasangan ini merupakan perantara proses taaruf baitul muslim saya dan suami dahulu. Dr Hafidzi juga adalah mantan naqib suami saya semasa masih menuntut di UKM. Kali terakhir kami bertemu dengan Dr Hafidzi dan Kak Zu ialah ketika Konvensyen Keluarga Du'at di Kuala Lumpur bulan Jun yang lepas. Meskipun mengalami kesakitan akibat masalah buah pinggang dan jantung setahu saya sejak saya masih di UKM lagi, beliau tetap aktif menyampaikan ceramah kesedaran tentang isu Palestin serta menghasilkan pelbagai penulisan tentang isu yang sama dan tentang sejarah Islam di Nusantara. Alhamdulillah, 22 Ogos baru-baru ini telah genap 5 tahun usia perkahwinan kami. Hanya Allah jualah yang mampu memberi ganjaran atas budi baik pasangan suami isteri yang sangat romantik dan aktif dalam kegiatan dakwah sehingga ke peringkat antarabangsa ini. Keintiman dan kemesraan mereka suami isteri serta kelembutan yang berhikmah dalam mendidik anak-anak. Sememangnya keluarga Dr Hafidzi yang kami kenali banyak menjadi contoh buat saya dan suami.


Kenangan manis semasa majlis walimatul 'urus kami pada 22 Ogos 2004.
Semoga kekal hingga akhir hayat, ameen.


3 comments:

http://1stfirstgentleman.com/ said...

Heppy Ramadhan www.ez2.me

Dr-Nur said...

selamat ulangtahun perkahwinan yang ke 5, kak faiz..kejap je dah 5 thn...

HambaAllah Yang Memakmurkan said...

menarik gambar =)