Wednesday, December 2

Berita Baik


Mungkin bagi orang lain hal ini bukanlah perkara besar. Saya baru mendapat maklumat yang Malaysia telah menghasilkan keju buatan Muslim yang halal lagi toyyib. Maklumat ini saya perolehi daripada majalah Anis edisi Disember yang turut memaparkan resepi-resepi menarik dan mudah berasaskan keju. Sebenarnya saya bukanlah suka sangat makan keju. Kalau sudah lidah belacan dan tempoyak tetaplah seleranya begitu. Cuma sekali sekala teringin hendak masak kek keju atau makanan yang ada keju. Dengan adanya keju berjenama D'Qisra Tja Cheez ini masyarakat Islam tidak perlu rasa ragu-ragu lagi untuk membeli keju. Cuma buat masa ini pasaran keju Tja ini tidaklah seperti jenama keju lain seperti Cheesdale yang mudah didapati di mana-mana pasaraya. Namun tidak mustahil jenama ini mampu berada sebaris dengan jenama keju yang sedia ada jika kita pengguna Islam memberikan sokongan padu.

Apa yang lebih membanggakan saya ialah teknologi ini dipelopori oleh orang Islam. Setelah meneliti laman web D'Qisra barulah saya tahu rupa-rupanya ladang keju ini terletak di negeri kelahiran saya sendiri. Kalau berkesempatan nanti bolehlah singgah di Janda Baik untuk melihat sendiri proses keju ini dihasilkan.

No comments: